Min dag i Aarhus

Min dag i Skagen

Hej piger
Her skriver jeg fra mit mere eller mindre halv primitive hotelværelse på Brøndums Hotel. Der er nemlig hverken tv, bad eller toilet. Der er en vask som man gerne så det i gamle dage men ellers ikke noget af det vi er vant til :) Det er anderledes, men i en hyggelig forstand. Jeg glæder mig sådan til at lægge hovedet på skrå på de to bløde puder som jeg lige nu bruger som ryglæn ♡
I dag kørte vi friske og vel udhvilede fra Villa Provence, efter en skøn morgenmad, til Grenen :) Det var en lang køretur så da vi var så heldige at få en god parkeringsplads fik vi en lækker frokost med smuk udsigt over havet. Jeg fik den lækreste havtaske som dagens fisk. Derefter så jeg havet mødes på en ganske anderledes måde end ellers, da det træf hinanden mod spidsen af Danmark :) Det var noget af en turist attraktion, I must say, men jeg forstår godt hvorfor. Det er virkelig smukt og særlig vidunderligt i det gode vejr!

Lidt senere da vi nåede vores hotel, Brøndums hotel, indlogerede vi på vores noget anderledes værelse end på Villa Provence og skiftede tøj for at gøres os klar til lidt sightseeing. Efter at have kigget lidt rundt tog vi på Skagens museet og så alle de kendte malerier af Krøyer og Ancher. Vi fik en rundviser så vi fik alle de spændende detaljer med. Det synes jeg faktisk var ret interessant! I stedet for selv at skulle gætte mig frem til det.. som dansklærer i folkeskolen der overfortolker :D
Sidst tog vi så hjem på hotellet hvor der ventede os en dejlig middag. Vi havde egentlig tænkt os at tage ud og se solnedgang.. men vi orkede bare ikke mere! :) så min mor smuttede i bad og jeg blogger til jer

I morgen skal vi tidligt op så vi kan nå forbi og se Den Tilsandede Kirke og nyde Skagen strand og muligvis nå himmelbjerget! Nu må vi se hvad det bliver til. For jeg kan godt forestille mig at vi bliver tilhængere af Skagen strand :)

^ sidste farvel til Villa Provence

^ lækker frokost, jeg fik havtaske og min mor spiste noget særligt Skagens skinke med blomme og rabarber kompot.

Fed oplevelse at være på udkanten af Danmark på den måde :) alle var helt begejstrede :)

Lige en lille slurk kaffe og økologisk hyldeblomst fra Søbo for mit vedkommende inden sightseeing :)

Og så var det Skagen museum:

Lækker middag på hotellet ♡ :

og så op på hovedet i seng!! :) ♡ :

Nu vil jeg skubbe mig under dynen og sige tak og godnat til Skagen

• Anonymous

Det ser super hyggeligt ud. Håber i nyder rejsen og får en masse gode oplevelser med. Har ikke selv været i skagen endnu, men ud fra dine billeder får jeg virkelig lyst til det nu. Det første hotel ser rigtig smukt ud, som et helt andet sted end lille Danmark :) heheHilsen Sanne

Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jeg var mest vild med Aarhus, jeg synes kun Skagen er værd at køre helt op til for Grenen. Det var den vildeste oplevelse at sen vandene mødes på den måde, det var virkelig flot <3 Men Aarhus, der ligger mit hjerte, det var så hyggeligt men på god Københavnsk maner faktisk :) Ja hotellet Villa Provence er som er komme ind i en helt anden verden, det kan faktisk være rigtig rart, jeg følte virkelig jeg kom på ferie :) xoxoox Camilla

• Christina

Åh hvor ser det skønt ud, jeg må helt sikkert en tur forbi Skagen en dag:) Aarhus har jeg været flere gange, da jeg studerede, men efter at have set alle dine skønne billeder, kommer jeg helt til at savne stedet, jeg må snart tilbage :)Selvo jeg har skrevet det mange gange, bliver jeg nødt til at sige det igen, jeg elsker virkelig din blog, jeg glæder mig altid til at se om der er kommet nye indlæg fra dig:) Det er altid en fornøjelse at læse og altid skønne billeder, virkelig inspirerende:)

Siden  ·  Svar på kommentar
    • Ihh det lyder godt :) Er glad for at kunne vække gode minder! <3Ej hvor dejligt at høre <3 det er simpelthen det bedste at få ros for noget man ligger mange kræfter i og som man elsker så højt. Det super Christina, bliv endelig ved med det :D xoxoxo Camilla