Dagens outfit extended

Service

Hej piger  

Tidligere i dag hørte jeg i radioen på P3 at turister nedprioriterer Danmark som feriested. Delvist fordi de føler sig flået finansielt og endvidere mener de at servicen er i bund. 

Det var jeg godt i chok over… Indtil for et øjeblik siden.. 
 Ovenikøbet i DK’s bedste “magasin”

Efter min middag på Restaurant & Trattoria – FIAT med min mor, smuttede vi forbi Magasin inden lukketid. Jeg fandt de sødeste sejlersko og vidste jeg måtte eje dem da de ovenikøbet var super behagelige at have på :) Så jeg spurgte efter en størrelse 39, eftersom at jeg svømmede i en 40. Jeg måtte vente en krig for at fange en ekspedients opmærksomhed fra at snakke med kollegaer om dagens forløb, og særligt om en kunde der lige havde brokket sig efter en transport tid på 6 timer.. 
Endeligt fik jeg en størrelse 39 men var endnu ikke sikker på om den ikke var lige stor nok stadig. Så jeg måtte rende hen igen og høre om de vidste om 38 eksisterede. Ingen vidste noget og det var som om at ingen af pigerne gad bevæge sig fra kassen, som snart skulle tælles op.. Men der var så endeligt en som gad at gøre sig besværet… Hun gik en runde og sagde at det ikke så sådan ud og at hun ikke engang kunne finde partneren til størrelse 40, så det var nok de sidste to par.. Jeg havde partneren men gad ikke sige noget, for jeg vidste og kunne tydeligt mærke udfra hendes kropssprog at hun ikke gad at gå på lageret og tjekke. Så jeg holdte mund og samlede roligt mine størrelse lidt-for-store 39 og gik til kassen. De to piger skævede og tippede deres hoveder på skrå for de måtte sende os ned for enden af magasinet.. Der var en længere kø da det var den sidste kasse der havde åbent 19:58.. Jeg faldt over nogle enkelte fine armbånd med nitter oppe ved kassen og vidste jeg måtte have et med. Jeg fandt desværre et uden pris og jeg kunne straks mærke blodet strømme til hovedet af ekspedienten.. ihh! det susede! hun prøvede at forklare sin uvidenhed/ ingentingsgøren ved at hun normalt ikke stod ved den kasse. Som om at det helliggjorde hende.. Men jeg ønskede jo stadig armbåndet måtte jeg indrømme, og min mor foreslog at hun bare tog en pris fra en af de andre armbånd som lå sammen med og som mindede meget om. 
Ekspedienten rystede på hovedet som om vi var ude på at snyde eller et eller andet, det virkede i hvert fald til at have været det dummeste foreslag længe.. dummere var nu at hun så frustreret som hun var blev ved med at lede og lede og blive mere og mere sur på os fordi vi absolut ville have hendes varer med at jeg til sidst næsten ikke kunne dy mig og måtte sige “du behøver altså ikke blive sur” 
Men jeg lod vær.. jeg vidste det ikke ville nytte noget. Men da hun smed mine sko i den gule udsalgspose og kastede mit fine armbånd med deri, fortrød jeg med mine fulde fem at jeg ikke fik sagt en lille kommentar.. Min mor fnyste på vej ud og sagde “.. og du undrer dig over det de sagde i radioen??..” 
Jeg er virkelig skuffet, og det er ikke første gang at jeg oplever at føle mig på tværs over at spørge om noget i en butik. Det er som om at folk ikke rigtig gider mere.. intet mindre end helt igennem dovenhed. med stort D.
Jeg flover mig fordi jeg selv arbejder i butik. Ikke fordi at den kan sammenlignes med noget andet, men jeg forstår salgsassistenter, deres arbejdstider og deres arbejdsmiljø. Men trods det kan jeg alligevel ikke se at kunder der kommer 19:58 skal have anden service end dem 10:05. De sidste 5 minutter på den arbejdsdag kan ændre en kundes oplevelse af servicen fuldstændig og sende dem hjem glad og tilfreds. 
Service betyder alt, jeg tror omkring 70% er service, resten er selve varen og prisen, i hvert fald i min optik! 
Jeg elsker at vi i min butik har sådan en frihed til at yde den bedste service, og give os god tid med den enkelte kunde. Ikke nok med det er vi også altid nok på arbejde til at man ikke skal vente på hjælp. 
Det er så dejligt at erfare at ens arbejdsplads er lige i skabet og lige til en 12’er, når man kommer hjem fra den store by :)

8

  • Christina

    Jeg er helt enig, en god betjening kan virkelig redde en kundes dag:) Der er ikke noget værre end at komme ind i en butik og føle man er til besvær, sådan har jeg haft det i et par butikker og jeg gider simpelthen ikke komme der længere, selvom tøjet er alt for fedt, men de dårlige oplevelser overskygger desværre bare de fede produkter :(

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Søde Camilla, jeg kender det så godt. Jeg arbejder selv i Magasin, bare i Lyngby, og jeg oplever selv det samme igang imellem i Magasin på Kongens Nytorv. Virkelig irriterende. Du har helt ret, at kunder der kommer 19:58 ikke skal have anden service end dem 10:05. Især her under udsalget forsvinder god service et eller andet sted, det er som om butikkerne begynder at være ligeglad med deres kunder. Derfor er vi, Buch’s kunder så taknemmelige for den service og varme, vi får, når vi kommer i butikken, selvom det er udsalg og I har travlt. Man kan virkelig mærke forskellen.Tusind tak for det. <3Jeg synes faktisk, at du burde kopiere og sende dette indlæg til Magasins kunderservice, for jeg synes, at det slet ikke er i orden. Jeg ved selv, hvor meget God kunderservice betyder for Magasins ledelse, og de burde få sådan nogen ting at vide, så du og andre kunder ikke får den samme dårlige oplevelse igen. Knus Kseniya

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hvor er du sød Kseniya <3 Det er dejligt at høre at du også føler vores feber for at give den bedste service! Det har du helt ret i, det burde jeg virkelig.. Jeg tager det op til overvejelse! I en særlig grad! :) xoxoxo Camilla

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anonymous

    Jeg kan kun give dig ret søde Camilla. Jeg sætter selv service højere end noget andet, så kunderne skal føle sig velkommen og godt behandlet. Uanset tidspunkt! Jeg må indrømme, at i gør det godt hos Buch :) Det er god service også i udsalgs dagene :) Derfor man bare kommer der igen og igen… Hilsen Sanne

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anonymous

    Er helt enig! Dårlig service betyder enormt meget! Jeg har desværre også prøvet det i buch en enkelt gang, hvor jeg skulle finde ting til min ønskeliste. Da en af pigerne (Kan ikke huske hvem det var, men ved med sikkerhed det ikke var dig eller Caroline :D )fandt ud af, at jeg faktisk ikke skulle købe noget pågælende dag, blev det underligt. Hun sukkede højlydt, kiggede ubehageligt på mig. Jeg ved godt at det måske var en stresset dag, og det at jeg ikke ville købe noget med det samme, har fået hendes pis i kog… Men jeg har faktisk ikke været derinde siden, da jeg følte mig rigtig dårligt tilpas :( Vil dog sige at jeg har fået en helt forrygende service af dig flere gange :))))) Forset det gode arbejde!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Ej det er jeg ked af at høre! Men godt at høre at du ellers har haft gode oplevelser. Jeg håber virkelig du vil komme i Buch igen, for det er virkelig det værd <3 den dumme lille situation kan snildt overskygges på bare et visit! :)) Men jeg forstpr dig 100% som du også kan se i indlægget tænker vi jo det samme :) Tusinde tak <3 det dejligt at høre! xoxoxoo Camilla

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Dagens outfit extended